Zašto birati lokalnog DMC-ja u Srbiji?
Prema Zakonu o Turizmu Republike Srbije, destinacijska menadžment kompanija (DMC) je privredno društvo ili drugo pravno lice, specijalizovano za određenu destinaciju, odnosno regiju, sa adekvatnim poznavanjem turističkih resursa, kadrovski osposobljena da kreira, organizuje i realizuje turističke programe i putovanja, da posreduje u pružanju usluge boravka, smeštaja, zabave, izleta, usluga vodiča, transfera i drugih usluga, povezujući se sa svima koji pružaju usluge na toj destinaciji, a sve radi pružanja profesionalnih, visoko kvalitetnih turističkih usluga.
Primena lokalnog znanja o destinaciji
Uzimajući u obzir da je skoro nemoguće biti ekspert za sve destinacije, pomoć i podrška pravog DMC-ja za određeneu destinaciju je više nego dobrodošla. Pravi DMC poznaje jezik, navike, lokalno tržište i lokalne dobavljače. Takođe, lokalni DMC će napaviti pravi predlog aktivnosti za vašu grupu, predložiti nova i aktuelna mesta na destinaciji, stvari koje su must-see i stvari koje bi trebalo zaobići.
Jedna adresa za sve dobavljače
Mnogi agenti i kompanije upadaju u zamku misleći da određeni događaj ili Incentive putovanje u stranoj zemlji mogu organizovati sami, bez podrške lokalnog DMC partnera. Naravno, za neke jednostavnije projekte, kao što su npr. dvodnevni event u hotelu koji ne uključuje dodatne van-hotelske aktivnosti neki agenti se sa pravom odlučuju na realizaciju događaja uz pomoć nekog od hotelskih event menadžera. Sa druge strane, većina događaja koji se organizuju u Srbiji podrazumevaju uključivanje više dobavljača iz različitih industrija, nekada i preko 20! Vreme potrošeno na komunikaciju sa svima njima može se meriti u mesecima, ili u stotinama e-mejlova. Naša preporuka je da se posvetite svom klijentu, a da pouzdanom DMC partner iz Srbije prepustite deo posla oko logistike i organizacije.
Angažovanje lokalnog DMC- ja skupo. Zabluda ili ne?
Mnogi agenti misle da je angažovanje lokalnog DMC partnera bespotrebno trošenje budžeta. Istina je da će pravi i pouzdani DMC agent uštedeti vaš novac i vreme! Prvo, svoje direktne kontakte sa raznim dobavljačima na destinaciji koje koristi skoro svakodnevno upotrebiće u pregovaranju najbolje moguće cene u vašu korist. Drugo, za vas će izabrati najpouzdanije dobavljače. Treće, uštedeće vam mnogo dragocenog vremena i napraviti vam više prostora da se fokusirate na kreativni deo vašeg projekta.
Da, DMC je vaša produžena ruka na destinaciji.
Tu smo da vaš događaj ili Incentive putovanje učinimo nezaboravnim. Zamislite nas kao vašu produženu ruku na destinaciji, kao partnera koji je tu da sa vama plovi u istom pravcu i sa istim zajedničkim ciljem: zadovoljni klijenti koji nam se rado ponovo vraćaju!
Udruženje Receptivnih Agencija Srbije (URA) – prava adresa za izbor vašeg lokalnog DMC partnera u Srbiji
URA predstavlja reprezentativno udruženje koje okuplja više od 25 tour operatora i agenata čija je osnovna delatnost receptivni turizam. Potencijalni članovi udruženja moraju zadovoljiti visoke profesionalne i etičke standarde, kao i pokazati zavidno poznavanje destinacije kako bi pristupili našem udruženju. Spektar DMC usluga koje pružaju naše članice je veoma širok, pa ćemo napomenuti samo neke od njih:
- Izbor odgovarajućih hotela i prostora za organizacija vašeg događaja
- Kreriranje itinerera i razvoj programa putovanja
- Rezervacija lokalnih restorana i organizovanje keteringa
- Organizovanje studijskih poseta destinaciji (FAM trips)
- Organizovanje dnevnih aktivnosti, poseta i ekskurzija
- Tim bilding i incentive programi
- Organizacija transfera i Meet & Greet usluga
- AV produkcija
- Produkcija kompletnog događaja
- Izdavanje avio i voznih karata
- Organizacija ili kreiranje poklona za učesnike događaja
- Usluge prevođenja
Pravna sigurnost
Za obavljanje turističke delatnosti u Srbiji kompanija mora biti registrovana kao Organizator putovanja (Tour operator) ili posrednik i kao takva mora biti evidentirana u posebnom registru turizma.
Brojni su primeri da mnogi loše profilisani, nelicencirani ili čak i nelegalni subjekti nude svoje usluge ili podršku stranim kompanijama prilikom organizovanja različitih vrsta putovanja ili događaja u Srbiji. Prilikom potencijalnog izbora takvih “partnera”, strani tour-operator ili kompanija se često može sresti sa sledećim poteškoćama u realizaciji svog programa:
- Neadekvatno razumevanje želja i potreba od strane partnera,
- Izbor nekvalitetnih lokalnih dobavljača,
- Otežana i neprofesionalna komunikacija,
- Jezičke barijere,
- Delimično ili potpuno neispunjavanje preuzetih obaveza,
- Poteškoće u realizaciji platnog prometa,
- Kršenje lokalnih zakona, pre svega Zakona o turizmu Republike Srbije.
Neke od ovih situacija će se sigurno odraziti na kvalitet vašeg programa i višestruko ugroziti vaš imidž kod klijenta, dok druge čak i podležu zakonskim sankcijama.
Izborom neke od članica Udruženja Receptivnih Agencija Srbije (URA) za vašeg partnera u izvođenju dela ili celokupnog programa u Srbiji dobijate pre svega pravnu sigurnost, a zatim i visokoprofilisanog lokalnog eksperta.